lördag, november 13

lascia ch'io pianga.

en repris från förra året men jag tycker den här sången är en av de allra vackraste som finns. den är så himla stark. låten ovanför, lascia ch'io pianga, skjuter mig också som en pil i bröstet. är rätt säker på att den är med i filmen lust och fägring stor?

ica nära, som var postutlämningsställe här i gröndal, stängde för ett litet tag sen (tempo tog över och vi får se hur det går) och nu är utlämningsstället flyttat till ica kvantum i liljeholmen. sämre för mig då jag inte naturligt passerar där till och från jobbet. den senaste boken jag beställde kom iaf i brevinkastet, kanske för att den var så tunn. ett trick är kanske att beställa böcker en och en fast man ska ha flera? boken var
att leva ett liv, inte vinna ett krig: om acceptans av anna kåver som kuratorn tipsade om. tror inte den kommer ge så mycket men vi får se. min vanliga skeptiska, pessimistiska inställning till saker och ting ;-) men jag trivs med att ha låga förväntningar. sen har ju jag gått och omvärderat läckbergs böcker. efter att ha läst de fyra första när de kom ut tyckte jag att det fick vara nog, men så fick jag för mig att jag skulle läsa den femte alldeles nyligen och förra helgen beställde jag näst sista och sista (som fick hämtas omvägsvis i liljeholmen), vill ju bara läsa mer om erica&patrik och de andra karaktärerna. men när vi var på bibblan i förmiddags för att J skulle lämna tillbaka och låna nya tidningar hittade jag av en slump doft av ondska av anne rambach. har läst bombyx, hennes första, och nu blir det alltså lite parismiljöer mellan händelserna i fjällbacka.

2 kommentarer:

Maria sa...

Visst slutade du efter Olycksfågeln? Den var inte bra. Tyskungen tycker jag är hennes bästa. Senaste (Fyrvaktaren) var också bra, där var bihistorien (dåtid)väldigt engagerande.

Lina sa...

ja, det stämmer, jag slutade efter olycksfågeln. tills nu då. tycker också tyskungen är bäst hittills. sjöjungfrun är helt okej också, så jag tror jag kommer gilla även fyrvaktaren...