måndag, december 20

sett: två kändisar och två citat från två andra kändisar.

på den årliga jobbjullunchen som även detta år ägde rum på haga forum idag såg jag två kända profiler: arne ljungqvist (ledamot i iok och ordförande i dess medicinska kommitté) och peter wolodarski (politisk ledarskribent på dn). kunde först inte placera arne, kände bara igen honom väldigt, men min chef visste. tror han var där med sin dotter och två barnbarn. alltid gott med julmat men jag gillar det faktiskt mindre och mindre med åren. och tre gånger med nästan exakt samma buffé börjar kännas lite tradigt. skulle hellre bytt till stallis denna gång, om jag hade fått önska.

saxat ur en intervju med leif mannerström i tidningen svenska möten jag hittade på haga forum:
- vad är dålig service?
- ...jag tycker inte om när personalen springer och frågar smakar det bra? att maten smakar bra borde man vara säker på innan man serverar den.

det där har jag tänkt på många gånger. vad händer om jag skulle var ärlig och säga nej, eller sådär de gånger jag tycker det? får jag välja en ny rätt då? så länge jag inte får det tycker jag inte de ska ställa den frågan. det är ju skillnad på att vara nöjd med det man valt och att det är nåt fel på maten.


kände mig också träffad av följande som björn ranelid sa i samma tidning:
jag är inte så försiktig av mig. vem vill träffa människor som ständigt är ängsliga? det blir inget sinnligt möte. sinnliga möten bygger på att du bjuder på dig själv och är frikostig.

har skrivit om detta tidigare, att för att umgås på ett meningsfullt sätt måste man utsätta sig för risken att göra bort sig eller råka ställa nån för kritisk/närgången fråga. ska man jämnt vara rädd för att fråga/prata om nåt olämpligt blir umgänget med andra människor ytligt och intetsägande. (men självklart är det min åsikt.)

imorgon blir det fika hos erika&klas i hökarängen efter jobbet. de åker till kalmar över jul och J:s föräldrar ville träffas en gång till innan.

Inga kommentarer: