måndag, december 27

sjuk (igen).

onda halsen blev till rosselhosta, snuva, ont i huvudet och feber. har varit mer eller mindre förkyld sen september nu. det var ungefär då jag började äta q10 som ska motverka bl a förkylningar! tog upp min ansträngda andning med min diabetesläkare när jag var där nu nyligen och hon skrev remiss till husläkaren för att kolla om det kunde vara astma.

är ju inte så sjuk att jag ligger i sängen men jag behöver både mer insulin och sömn. igår när vi åkte hem från J:s föräldrar somnade jag i bilen och sen även när jag låg på J och vi började kolla på bläckfisken (la piovra) (fick kolla ikapp när jag vaknat :-)). lånade hem de första sex avsnitten från mammas&pappas dvd-box på julafton. den var inte alls lika bra som jag mindes den
, men jag har nog inte sett från början tidigare, så förhoppningsvis kommer jag gillar den mer och mer...

ikväll blir det saffranspannkaka på gröt som J gjorde till jul. tänkte prova med att bara tillsätta ägg och saffran och se om det går att äta utan socker :-) nu ska jag lägga mig i sängen och läsa skvallertidningar, fick ett par begagnade av farmor plus den senaste vi läser, passande eftersom jag sett och tyckt den verkade intressant.

Inga kommentarer: