söndag, december 12

undrar om victoria är gravid.

vissa kändisar är roligare att följa än andra :-) följer även det danska och norska kungahuset lite grand, speciellt kul för mig som tvillingfetish :-) är det ju att mary nu ska få tvillingar och det här fotot på danska prinsessan isabella tycker jag är så fint.

fick genom att vara testpilot på smartson
en kupong där jag kunde lösa ut arlas nya smaksatta gräddsorter (choklad och jordgubb). testade jordgubbssmaken igår när mamma, pappa och niklas var här till after eight-kladdkakan. smakade precis som om man rört ned sylt i grädde själv, tyckte dock den var för söt, trots att den innehöll 20% jordgubbar och bara 6% socker. kändes endast passande som snabbalternativ till tårtfyllning. hoppas mer på chokladvarianten. vi gick även en prommis till stadsmissionen (mamma gillar att kolla på möbler, böcker och husgeråd där) där jag hittade en bok som fick följa med hem:
se till mig som liten är av bengt ohlsson. har aldrig läst nåt av honom, men funderat och fann hans hemsida som tilltalade mig. inte estetiskt men innehållsmässigt.

sov till åtta både igår och idag, vilket ju är ovanligt för mig, la mig före elva så det blir över nio timmar men jag tror jag behöver mer sömn just nu. har varit ute och gått i en timme. första gången på länge det var sol och ljust när jag var ute, även om det bet i haka och kinder var det skönt. östanvind, cementas stora båt, var på väg och bröt sin väg genom isen mellan essingenöarna och gröndal. reflekterade också över den ironiska trissreklamen på stora pelare:

om du inte är nöjd med de tio miljonerna går det säkert att byta. jag har sparat kvittot.

Inga kommentarer: