fredag, december 10

lagom själv.


sen mina rosa fina fancy fanny-fingervantar gick sönder när jag ramlade med cykeln den 18:e oktober har jag varit på jakt efter liknande att cykla i. samma modell av samma märke var konstigt nog mycket hårdare och oskönare denna säsong så den kräsna jakten har gått igenom ett otal affärer. idag inhandlades dock ett par som jag hoppas ska vara till belåtenhet, ett par randiga rackare med ull i. det andra paret är de lite varmare jag köpte förra helgen. idag köpte jag också en till morgonrock som nu får ansluta sig till de andra två på hängaren bakom sovrumsdörren. inte för att jag egentligen behövde det (även om denna var lite kortare både nedtill och i armarna och således kan användas när det är lite varmare) men för att jag kände för det, och sånt unnar jag mig inte så ofta.

J är i östersund över helgen och firar lite lilljul med sin familj (vi ska ju vara hos min på julafton i år). även föräldrar och erica&klas har åkt upp och är hos annas familj men jag ville inte följa med pga parasitinvasionen som drabbat staden. är ju väldigt nojjig och inte så lite hypokondrisk när det gäller sånt där så jag tyckte inte det var värt det, helt enkelt. ska öva inför en presentation på fredag och kanske att mamma och pappa och niklas kommer hit en sväng på after eight-kladdkaka. hade inte frågat liss på jobbet tillräckligt tydligt hur man gjorde förra gången utan la bara på bitarna när jag tog ur kladdkakan ur ugnen, men kände att den inte var lika god som den hon hade gjort. hon gick i pension förra veckan men var här och hälsade på och lämnade en påse jättegott godis (med bl a jordnötssmör, choklad och frosties i) så då passade jag på att fråga igen: hälften av bitarna ska tydligen smältas ned i smeten och sen ska man lägga på de andra när kakan är klar men ställa in den igen några minuter i ugnen igen så att de smälter bättre.

Inga kommentarer: