söndag, december 19

skalfat.

nostalgiord. iaf för mig. har inte använt ordet sen jag var tio år kanske. då åt vi (man?) mycket mer kokt potatis än nu. vi äter det i princip bara under färsk potatissäsongen och blir vi bjudna på potatis är den alltid skalad.

vitvinsglögg hos karro i filmstaden igårkväll. vi blev bara fyra stycken totalt men det var trevligt iaf. åkte inte hemåt förrän halv tolv och la mig således klockan ett. vaknade vid sju första gången men sen halvslumrade vi båda till nio!

eftersom klas är fast i london sen i fredags pga vädret har vi fortfarande hans och erikas bil här hos oss så efter frukost åkte vi till willys i älvsjö och handlade. syntes rätt tydligt att det var hundmässa i huset bredvid, om man säger så :-) sen när vi kom hem och jag hade plockat in alla varor och vikt ihop alla kassar kom jag på att det nog var ett bra läge att frosta av frysen på. fram med kassar igen och öppna och tömma frysen som jag nyss proppat full :-) nu står alla kassar på balkongen, övertäckta för att skydda mot snöyran. verkligen inget skönt väder, plogningen är inte heller till belåtenhet men kanske att jag går en runda lite senare iaf. nu tillbax till isskrapan i frysen.

Inga kommentarer: