fredag, december 3

mycket väl godkänd ersättningspolicy.

för ett tag sen när J öppnade en förpackning mamma scans köttbullar luktade det annorlunda mot vad det brukar, för som trogen mamma scans köttbulleätare vet jag att det luktar prutt, rent ut sagt, när man öppnar förpackningen. googlade på det förut och fann att det faktiskt fanns en diskussion om det på flashback. (där finns för övrigt massa andra underhållande, intressanta och fascinerande diskussioner!) kul när man också får veta varför: lök i kombination med vissa köttråvaror ger ofarliga svavelföreningar (enligt scans matforum). iaf. tillbaka till köttbullarna som luktade konstigt och en såg dessutom ut att ha en mögelfläck på sig. bäst-före-datumet var om fem dagar men vi ville ändå inte äta dem. hade inte kvitto kvar men jag gick tillbaka till coop med den möjligen mögliga bullen i en liten påse och fick dubbla kostnaden (80 kr) tillbaka. de har ju den policyn. visste inte att J skrev ett mejl till scans konsumentkontakt men han fick iaf varucheckar (för 60 kr) därifrån så det blev verkligen plåster på såren ekonomiskt i den affären men det tycker jag det ska vara när man står där och inte kan äta det man tänkt.

oj vad det snöade vackert idag. är glad så länge rysskylan håller sig där den hör hemma; både igår och idag när jag gick hem fick jag ta av både luva och vantar för det var för varmt när jag gick på i min vanliga snabba takt. lustigt hur plötsligt -4 grader kan upplevas som varmt men så blir det ju när det skiftar så mycket från dag till dag.

Inga kommentarer: