måndag, december 6

rosa ska det ju vara :-)

vi såg ännu en film igår (två filmer på en helg är typ rekord för oss, för mig iaf :-)): bröderna karlsson, rolig svensk komedi, signerad kjell sundvall, som fick betyg fyra av mig. jag gillar tuva novotny, som också var med.

hittade en text bland lite blandat jag skrivit igår, den var till mamma på en av hennes dagar (mors dag). jag tänker verkligen på föräldraskap som nåt oerhört stort och svårt (och ofta underskattat?) av detta delar jag gärna med mig:

vissa mammor är bättre än andra, och inte för att det är en tävling utan enbart för att relationen är bättre och finare och närmre och mer givande om man lyckas. en svår sak, som kräver engagemang, tid, energi, tålamod, ödmjukhet, lyhördhet och förståelse i en väl avvägd balans. och ändå utan garanti.
jag tycker det är en bedrift att vara stolt över om man lyckas.
för att du är du. och för att du vet vad du gjort och fortfarande gör för mig. för att du står ut. och för att jag gråter när jag skriver sånt här till dig.
av kärlek.


ska till diabetessjuksköterskan på s:t göran nu på förmiddagen för att få en ny insulinpump. är än så länge inget fel på den gamla men garantin går ut efter fyra år från utskrivningsdatum så då får man en ny. vågade mig på att beställa en rosa denna gång, var för feg för det förra gången då det blev en tråkig svart, men nu så!

tillägg kl 17:26:
när jag var på väg till st göran imorse (gick hela vägen (en promenad på ca 50 minuter), vilket kändes bra trots att jag egentligen inte kände för det eller orkade) kändisspottade jag maria montazzami utanför dn-huset, på väg in i en taxi. hennes karaktäristiska röst gick inte att ta miste på. folk som varit på tv blir liksom lite mer mänskliga, neddragna på jorden och mer precis som jag när man ser dem i verkligheten.

reflekterade över hur mycket jag får gratis som diabetiker; på kartongen med den rosa pumpen satt apoteksetiketten kvar: 39 000 kr. och jag betalar inte en krona för pump och alla tillbehör.

Inga kommentarer: