fredag, december 31

professor i roliga historier.

(en variant på professor i historia :-))

hörde en annan kul grej på radion igår: de har tydligen haft översvämninga
r i queensland i australien och myndigheterna varnade med anledning av detta att hajar och krokodiler kunde dyka upp på ställen de normalt inte finns på.

läste i camilla läckbergs blogg att hon och hennes man (martin melin) skulle vara
med i nyhetsmorgon på tv4 idag så efter att jag legat i sängen till halv nio och läst ut svinalängorna (som var himla överskattad) gick jag upp och duschade och åt sen frukost framför tv:n (händer väldigt sällan). vissa människor intresserar och fascinerar mer än andra och paret melin är ett sånt för mig. kan inte sätta fingret på vad det är riktigt, men gillar att de delar med sig av sitt liv. en rolig grej martin sa var att han är antivegetarian :-) drömde häromnatten att jag jobbade hemma hos dem: passade barn och lagade mat :-)

J var uppe före mig och hade tänkt åka till ikea för inköp av ett par småsaker me
n de hade tydligen stängt idag så han åkte till sina föräldrar istället. jag utnyttjade den starka solen, först i några bilder i badrummet och sen gick jag en lång runda:

nyårsmiddag bara för oss två ikväll: scampi (tänkte marinera hälften
i sweet chili-marinad och stekta resten med vitlök), guacamole, avocado, sparris & sugar snaps. har bara ett av sex avsnitt kvar av de bläckfisken-dvd:er vi lånade från mamma&pappa på julafton, så det ska vi se klart. cattanis dotter är kidnappad så maffian har övertaget just nu. sen tyckte J att två filmer, get low och the ghost writer, som ronny svensson tipsade om (också i nyhetmorgon tv4) verkade bra, så vi kanske ser nån av dem också.

gott nytt!

tillägg 18:51: färgglada middagsbordet innan vi åt. fanta zero i champagneglas är så mig :-) J har gjort en crème brûleée också och sen blir det chips med dipp om vi orkar.


6 kommentarer:

Martin Melin sa...

Du är välkommen att både laga mat och pasa barn -nbär du vill ;)

Lina sa...

hehe. jag hör av mig ;-)

Anonym sa...

Hello. And Bye.

Anonym sa...

Hello. And Bye.

Anonym sa...

In case you are at a bistro the location where the prices in the vino are extravagant, tend not to be embarrassed to purchase beer. At times, dining establishments will jack up their prices realizing that the consumer is arriving to beverage wines and definately will obtain it anyhow. This helps save you a ton of money over time. [url=http://www.x21w12w21.info]Pro1122mabl[/url]

Anonym sa...

Yet another successful teeth bleaching approach is mixing orange peels with bay leaves and mincing them in to a natural powder. After you have produced the power, mix just a little h2o by using it, and brush your teeth employing this answer. This has been confirmed to be a quite effective whitening method that you can do in your own home. [url=http://www.ss12w12ws.info]Unus43224ed[/url]