söndag, januari 16

- de andra har legat och nosat på den där schäfern ett tag. (eller sett&hört.)

(sagt av hans rosenberg på svenska kennelklubben.) efter 44 år som okrönt kung får schäfern ge upp förstaplatsen på listan över sveriges populäraste hundraser. den nya vinnaren är labrador retriever (metro 14/1-11). tycker ändå inte man ser så många schäfrar. sen undrar jag om statistiken är helt rättvis för registreringen tror jag är frivillig.

noterade också att opel går efter volkswagen som började med att göra reklam på tyska: das auto. opel kör nu wir leben autos. inte lika slagkraftigt, enligt mig.


hörde på radio häromdagen att vadslagningsfirmorna börjat med om tåg anländer i tid. om ett visst tåg från stockholm till malmö kom i tid gav det åtta gånger insatsen. känns som rätt lättförtjänta pengar :-)


överhörde några som diskuterade namn och slogs av att emma, elin och julia måste vara tre av få namn som var populära både på 80/90-tal och nu/fortfarande. emma låg fyra 2009 vilket förvånar mig. tänkte även på att testfrasen: "sätt in aktuellt namn" kom in och ät! känns lite gammelmodig.


väldigt lugn helg: förutom en tur till brommaplans bibliotek igår för att jag skulle låna en bok där har vi mest varit inne och vilat, läst och nu halvligger jag med datorn i sängen och en godispåse bredvid mig. vi var nere och handlade lite i förmiddags men nu ska jag gå en runda till trots det hala väglaget, måste ju bli åtminstone lite hungrig innan vi kan äta goda rester från igår då jag gjorde marinerad fläskfilé och fänkåls- och potatismos. sen ikväll ser jag fram emot nypremiären av solsidan!

Inga kommentarer: