söndag, januari 30

middag, naturtrogen människokopia, massinvasion av isar och ostlöpe.

vi skulle egentligen åkt till sydpoolen med hela min familj igår men marcus var jätteförkyld efter skidresan med jobbet till österrike så vi sköt på badandet och grillade bara hamburgare i kista. har nästan blivit som ett litet internt skämt eller signum för mina föräldrar att de och vi grillar närsomhelst på året på deras gasolgrill :-) inte för att det var så bara med middag: trevligt som vanligt och förutom allt prat körde vi lite frågesport.

för omväxlings skull och för att det var så skönt soligt tog vi en buss från alvik till spånga och gick därifrån via eggeby till kista. och på hemvägen upprepade vi skarvningen på hälsingegatan: åkte i marcus nya bil (en porsche cayenne, första gången jag åkte i en suv och det kändes inte så annorlunda som jag trott) dit och beställde en taxi därifrån. på hälsingegatan stod redan en man och väntade när vi kom och jag tänkte att han också väntade på en taxi men såg sen rätt fort att det var en staty/docka men han var väldigt lik en riktig människa. när vår taxi kom trodde föraren också först att det var han som skulle åka. i lokalen mittemot där mannen stod fanns några displayer så kanske att han var del i nån installation?

massa människor gick eller åkte skridskor på isarna häromkring både igår och idag. tror aldrig jag sett så mycket folk på isen mellan bromma och stora essingen som igår.

ostlöpe var en av sakerna jag inhandlade idag. läste ett recept i en allt-om-mat och tänkte jag skulle prova
att göra egen ostkaka, har aldrig gjort det förut. mjölkkoagulerande enzym från kalvmagar står det på flaskan :-)

Inga kommentarer: