fredag, januari 14

om nån hade talat om för mig att andra också grät över det som jag gjorde.

häromdagen tog jag fram det godis jag frös in när jag gjorde en stor laddning innan jul och det gick snabbt åt, men fota det hann jag. är godare än det ser ut :-)

lunch med min vän maria på en lunchrestaurang med det fashionabla namnet hjulet idag. den ligger bakom ki, i gamla tomtebodaskolan, som jag upptäckte inte är nån skola för blinda längre utan lokaler för nackademin. åt goda champinjoncrepes.

vi pratade som vanligt så meningsfullt och nära och utan att döma. maria fick mig tidigare i veckan att tänka på hur mamma&pappa varit (och är) som föräldrar och det slog mig för första gången att jag inte hade velat ändra på någonting om jag hade fått av hur de valt att uppfostra mig eller nåt de gjort. nåt att vara stolt över så det har jag talat om för mamma nu, även om det inte direkt var nån jätteöverraskning.

ska tigga till mig rygg/nackmassage av J nu och sen lägga mig på honom och kolla på la piovra.

Inga kommentarer: