måndag, januari 3

fyra nya.

gillar att biblioteken också börjat med recycling-lådor för böcker, precis som en del arbetsplatser. hittade detta jättefina inbunda exemplar när jag var på biblioteket i hornstull för att låna casanovas kvinna idag. förutom denna hämtade jag också ett paket i liljeholmen innehållande ytterligare två deckardebuter: fruset ögonblick och någon sorts frid, ser fram emot dem alla.

gick till st eriksplan och tog sen 4:an över västerbron till hornstull. och sen vidare över liljeholmsbron för att hämta bokpaketet i liljeholmen. finner lust i den här minimala variationen i att ibland ta en annan väg hem. köpte sen också tullisar i blandade färger som tilltalade mig: rött, rosa, vitt och lila (blir bild när de slagit ut om jag kommer ihåg det). precis samma där: lust i en sån grej just för att jag gör det rätt sällan.

Inga kommentarer: