tisdag, januari 11

lite mer granny smithig.

jag längtar så tills jag kan börja cykla igen. frihet i en liten ask för mig.
jag längtar tills jag kan gå i shorts. mina fötter älskar att gå barfota i sandaler.
jag längtar till ljuset på morgonen och kvällen.


som alltid blekte solen slingor i mitt hår i somras och de är fortfarande kvar. om jag bodde lite närmare ekvatorn skulle min hud alltid vara vackert brun. armar, ben, fötter och ansikte skulle vara som ett granny smith-äpple som för mig är allt det som
ett ord inte kan beskriva, men ungefär lagom brun, lite finare, vackrare och glänsande men alldeles krispig, vit och saftig under ytan och med det menar jag mest nåt oväntat. jag tänker mig mallorca, kanarieöarna eller florida som lämpliga koordinater. inte för varmt och framför allt inte för fuktigt.

grön som ett granny smith-äpple var också den här stora chokladkakan
som en kollega kom med idag. det var vivien som skickat ett stort paket från tyskland innehållande diverse godsaker till flera personer. så himla rart.


(bild från karpathos i somras.)

Inga kommentarer: