söndag, januari 9

perfekt/defekt.









































ibland ser jag inga gråzoner, bara on/off, och ibland tycker jag inte att det gråa är tillräckligt. fast jag har blivit bättre på detta, tänker och försöker tänka att det mesta har gråzoner och att ljusgrått (om vitt är perfekt) är okej, och verkligen känna så också.


fjärilsringen (dock fastnar den ju i allt och det går ju inte att ha den under fingervantar) fick jag av J och två bilder på tullisarna som är en väldigt enkel men vacker blomma, tycker jag.


mamma&pappa och niklas skulle egentligen kommit hit igår men så hade marcus&petra sms:at från köpenhamn om fika när pappa hade hämtat de på arlanda så vi samlades allihopa för lite umgänge i kista istället. efter två veckor i hua hin i thailand var de som vanligt väldigt bruna men oförskämt pigga efter så lång flygresa. båda hade varit hos tandläkaren, som tydligen blivit en industri för turister där, och marcus hade varit på apoteket också, efter att ha åkt på nån halsinfektion, och köpt antibiotika receptfritt. fyllde på med gott fika i magen och fler la piovra-säsonger.

imorse gick vi in till kungsholmen och träffade erika&klas på petite france, nya favoritstället! köpte med mig en mandelcroissant och en bit laxquiche med fänkål till middag. sen tog vi 52:an till sergels torg för att kolla på några av kulturhusets utställningar men de var verkligen inget att höja i julgranen. har ju varit på ganska många av deras och så här dåliga (=tilltalade ej mig) har de aldrig varit.

Inga kommentarer: