tisdag, februari 1

when the 2456643748th western blot goes bad.




en kollega hade fått youtube-klippet ovan
skickat till sig och jag tycker bara det är för bra. ljudet när provröret öppnas i början. hög igenkänningsfaktor för labbfolk :-)

tre andra punkter:
- kl åtta igår hade jag en läkartid på tranebergs vårdcentral. cirka kvart i när jag satt utanför och väntade på att receptionen skulle öppna ringde en annan läkare från vårdcentralen och meddelade att min var sjuk. som patient måste man avboka en tid senast fyra timmar innan, annars får man betala besöket ändå. tycker samma regler borde gälla för alla! (alltså att man som patient också kan avboka med en kvarts varsel utan att behöva betala.)


- mysteriet med den konstiga mansstatyn på hälsingegatan är löst
! fler än jag som undrat, men det var nog meningen. alltså en rest från en utställning med ett flertal liknande statyer (gjorda i brons) på ett galleri på samma gata.

- ann rosmans deckardebut
fyrmästarens dotter är verkligen över förväntan. människorna är så engagerande och trovärdigt beskrivna och hon tar upp aktuella och intressanta ämnen, som t ex utmattningsdepression och att det kan vara skillnad på hur kvinnor och män ser på arbete i hemmet. en sån glädje med såna böcker.

1 kommentar:

Maria sa...

Man känner onekligen igen sig lite:)