måndag, februari 21

tummen ned för enskede gamla bageri.

blev en prommis igår med, med J:s pappa och erika&klas, från skarpnäck (första gången jag åkte den tunnelbanelinjen, sånt slags nytt är alltid lite kul :-)) och till enskede gamla bageri som J åt på i somras och gillade men jag tyckte inte alls det var nån höjdare: litet utbud, ingen mat förutom dagens soppa, ingen läsk, otorkade bord och orent porslin. kändes inte som att personalen brydde sig så mycket. nu heter det ju bageri och inte café så det var kanske inte deras intention heller, men ändå. bakverken fick godkänt, men inte mer än så.

min mätare visade bottennotering på mitt blodsocker igår: 0.9 mmol/liter. det var när vi var ute i kallt väder, men den varnade inte att den var för kall då, jag hade haft den i fickan. annars har den en tendens att visa falskt för låga värden när temperaturindikatorn blinkar. jag kände inte alls att jag låg lågt så jag tror iofs att den visade för lågt men iaf lite kul med ett så lågt värde. kul just för att jag inte kände mig låg, hade jag haft känning och verkligen legat på 0.9 tror jag inte det hade varit så kul :-) jag åt en liten påse m&m's iaf och efter en stund när vi kommit in till bageriet visade den 5.6 så jag gissar att jag legat på runt 3.


och så lite tv: kändes bra att alex äntligen kunde säga ifrån till den vedervärdige ove igår i solsidan genom att lämna honom på vägen med den avramlade soffan. i helgen har vi kollat på alla halv åtta hos mig-avsnitt från förra veckan och det håller liksom alltid en viss lägsta intressantnivå som är ganska hög. kom fram till att det är en rätt bra definition på program som jag gillar, iofs kanske ganska allmängiltig. ikväll: familjen annorlunda och det uppfyller också det kriteriet.


både när jag gick till (07:15) och från (16:30) jobbet idag var det ljust!

1 kommentar:

Sara - Mamma till Max 2 år & flyttar snart till hus sa...

Va roligt att du tycker det är roligt att läsa i alla fall =)