fredag, februari 11

give and you will get?




min hand outsträckt, annars ser den inte så knubbig ut :-)

och så blev det snökaos igen. skönt iofs att det inte är så kallt för blåsten gör det tillräckligt otrevligt ändå. jobbar hemifrån idag och har varit och handlat och tror inte jag kommer gå ut mer. blåsten gör också att det knakar i våra tunna fönsterrutor. brukar tänka att det på ett sätt vore bra om de blåste sönder för då skulle vi få nya, säkert tjockare, för så här tunna tror jag inte man sätter in idag.

redan när jag gick hem igår, vid halv sjutiden, hade snöblåsten börjat och en blåbuss stod på tvären vid torsplan och vid st eriksplan stannade jag tom och tittade på en annan bakhjulsdriven blåbuss som kraftigt gasande försökte komma iväg i en liten uppförslutning. har förut aldrig tänkt på om bussar drivs med fram- eller bakhjulen men här var det så tydligt: bakhjulen bara slirade och de andra hjulen rörde sig knappt alls. till slut kom den dock iväg.

inga planer för helgen - skönt.

Inga kommentarer: