torsdag, februari 3

att hoppas=vilja att nåt ska ske, särskilt om faktorer man svårligen (eller inte alls) kan råda över.




kände för att fotografera när jag kom hem även om ljuset inte var så bra men min nya hårlängd och självfall och berlock fastnade iaf. jag tycker inte ankaret har nån självklar koppling till hopp/et. kommer inte spontant på nån bra ersättare men kanske en hand? en att hålla i när man hoppas.

om ett bevakat övergångsställe inte fungerar, hur gör man då? så var fallet när jag skulle över solnavägen idag. tänkte att jag får lämna företräde men så sa kvinnan bredvid mig att det är faktiskt bilarna som ska stanna och när jag tänkte efter kom jag på att det nog är så att ett trasigt bevakat blir som ett obevakat och då har ju gångtrafikanter företräde.

2 kommentarer:

Maria sa...

Klockren definition!

Lina sa...

ej självformulerad, det är ett citat från nån ordförklaringssida. kom på sen att jag kanske borde angett källan men nu hittar jag den inte :-)