onsdag, februari 16

ät inte jordnötter om du ska till bvc med ditt barn imorgon.

på dörren in till bvc som jag passerade när jag var på vårdcentralen igår satt en mycket märklig skylt. nämligen nåt i stil med att har du ätit jordnötter det senaste dygnet ta kontakt med personalen då väldigt allergiska barn är inskrivna här. att inte äta jordnötter där inne känns mer rimligt att kräva, men hur ska detta barn klara sig ute i samhället om det är så allergiskt? känns ungefär som när jag sommarjobbade på apotek för länge sen och en anställd sa till en kund att inte prata i mobil inne på apoteket för att det kunde finnas människor med pacemaker där!

spådom blev inte ett dugg bättre på de återstående 200 sidorna. maken till sämre bok får man leta efter. handlar i tre olika delar om en läkare, polis respektive socialarbetare men handlingen är så otillräcklig och upprepande och beskrivningarna så tråkiga.

snart dags för sveriges mästerkock!

och just det! fick sms från polisen igår om att passet är klart. två arbetsdagar tog det! ska nog hämta det i helgen.

just det 2! är det bara en slump att bibliotekets hemsida är långsammast och har en usel sökmotor och vårdguidens dina sidor där jag nu beställer vissa diabeteshjälpmedel är så seg och bara står och tuggar när jag försöker beställa? (jämfört med privata hemsidor)

Inga kommentarer: