lördag, februari 26

pratig promenad.

från årstaberg till kungsan och tillbaka till södra station med min kompis maria idag. så skönt när nån är intresserad av och vill älta samma saker som en själv :-) fikade på atrium, nationalmuseums restaurang, fast det var sämre än jag mindes det, massa år sen jag var där sist. var inne en sväng på gröndals bibliotek på hemvägen och lånade tre böcker helt oplanerat (ovanligt för att vara mig)! gamarna av maria küchen som jag iofs funderat på, medicinen av hans koppel som maria köpte på en pocket shop vi passerade samt en chansning: nederland av joseph o'neill som verkade bra. när jag kom hem lagade jag en pecorinofrittata (som en omelett, recept från senaste mersmak) med spenat, ruccola och vårlök som vi åt och sen kände jag att jag var helt slut. föreslog för J att vi kunde kolla på nåt jag kunde somna till och sen la jag mig på honom och såg början av lyxfällan. visserligen har jag sovit lite middag de senaste helgerna om vi varit hemma men dagens matthet kom nog ifrån flera timmars frisk luft.

trallvänlig låt som fastnar, dock en sån där som inte sätter sig förrän andra lyssningen.

Inga kommentarer: