tisdag, februari 8

och du, talgbollen är helt intakt faktiskt.

(kul kommentar från solsidan i söndags. alex och anna som varit fågelvakter till oves nymfparakit har råkat köra över bur med fågel i.)

mamma&pappa var här på jättetrevlig middag ikväll. mamma ringde igår och frågade om de fick komma, hon skulle på kurs i närheten av oss. först var jag tveksam med så kort varsel men så funderade jag lite och ändrade mig. skrev en lista på lite plockmat (som jag gillar och vet att iaf mamma uppskattar också) och det blev jättebra: blomkål och chips med två olika dippsåser, ungsrostad varm blomkål och ungsrostade kikärtor, marinerade kronärtskockshjärtan, rökta laxrullar med guacamole, chorizosalami och lufttorkad skinka, spenatsallad med sugar snaps och fetaost, pepparkakor med två olika ädelostar och två sorters chokladgodis till kaffet.

jag är så tacksam att jag har just er som föräldrar!

Inga kommentarer: