torsdag, februari 17

enkelt men väldigt gott middagstips.


















två bilder på nåt jag gjort två gånger den senaste
tiden för att jag tycker det är så gott. mushroom & pepper-kryddmix från santa maria blandas med lika delar creme fraiche och grädde och sen häller man den över fläskfilé och champinjoner och så in i ugnen. fänkålsmos är också min nya favvo: kokar fänkål med lite lök och lite potatis och sen bara mixa med lite smör och svartpeppar.

och igår blev det klart att vi åker till spanien i slutet av mars på en weekend med mamma och pappa! har bokat flygbiljetter till alicante och så ska vi hyra en lägenhet av en kollega till mamma. bådar gott att det redan är 20 grader varmt där nere :-)

4 kommentarer:

Nina sa...

just i det inlägget du kommentera så är det enskilda bilder som ja bara satt bredvid varandra i bloggen. men annars så använder ja mig av photoshop.. kan även rekommendera http://www.picnik.com/ =)

Maria sa...

Åh vad härligt med inplanerade resor! Känns långt borta för oss. Längtar efter.

Lina sa...

nina - ok. picknik har jag provat men jag tycker bildera blir så små där. hur gör man för att sätta ihop två bilder i photoshop?

maria - förstår dig. men ni har ju annat att se fram emot :-) och i din/er sits skulle jag nog inte heller planera in resor...

Maria sa...

Det är ju märkligt det där hur man (jag) dessutom har en benägenhet att längta efter just sånt jag inte har/kan få även om jag tex i det här fallet inte är en storresare annars heller.