tisdag, juni 14

så länge du inte prövar har du inte misslyckats.

vet inte var jag läst den raden, men det ligger nåt i den; om man har en dröm/önskan och förverkligar den och det inte blir som man ville har man liksom inte ens drömmen om hur det kan bli/det fina kvar. det är nog därför jag inte tycker att alla drömmar ska eller måste realiseras. för vissa kan det räcka med tanken, som en dagdröm ungefär. jag kan. det gäller såklart inte alla, andra människor mår bättre av att realisera sin dröm, även om de misslyckas (vilket såklart också är en defintionsfråga) för att försöket i sig gav så mkt, eller såklart för att de mår ännu bättre om/när de lyckas. kanske olika behov, olika slags drömmar.

hade eg inte så mkt med dessa blommor att göra. men på nåt sätt tyckte jag ändå det passade. blommor illustrerar ungefär lika bra som musik, tycker jag, dvs väldigt bra.

för övrigt tycker jag - som noterar massa bilar runt omkring mig - kunna konstatera att brun har ökat som nybilsfärg :-) brun är dock då rakt ingen färg som passar på blommor. kan inte komma på en enda sort.




Inga kommentarer: