torsdag, juni 30

på ett speciellt ställe på kaklet i köket finns ibland en solnedgångs färger.

detta hade jag tänkt publicera ikväll men sitter nu och väntar på att hplc:n ska stabilisera sig lite bättre innan jag tänkte starta en körning och sen gå på lunch. ska sitta i solen på balkongen och känna värmen omsluta mig :-)

shit vad varmt det var har varit de senaste dagarna. rena medelhavsvärmen. kände att det var läge att kolla efter några fler lite svalare plagg, typ linnestuk fast som inte sitter åt. skönast när det är så här klibbigt, speciellt när man cyklar också :-) var inne ett bra tag på västermalmsgallerian igår men det var inte så lätt att hitta nåt, på indiska hittade jag till slut ett fint linne och sen blev det även en tunn sval topp som gick i ljusgult mönster fast med korta ärmar på h&m.

på ett speciellt ställe på kaklet i köket bakom flaskan med utspätt diskmedel (vi diskar i princip alltid under rinnande vatten och inte genom att tappa upp ett bad med diskmedel och vatten och då är denna lösning ett måste för mig men det var bara en parantes som synes :-)) speglar sig solnedgången på ett alldeles speciellt vackert sätt. försökte fota det häromdagen och det gick väl sämre än sådär, kan man säga, men jag tyckte ändå blev en lite kul bild. kom att tänka på mormor som sist nu när hon låg inne inte såg ut genom fönstretr hon delade rum med en annan patient som låg närmast fönstret och det var en vägg mellan dem. inte så kul. nu har hon iaf fått komma hem med syrgastub och det var vad hon ville.

tillägg 20:29: hittade ytterligare ett linne idag, ett ganska enkelt marinblått med några detaljer som ändå gjorde det väldigt fint, på åhléns. har märkt att min solbränna syns väldigt bra i just marinblått :-) när jag kom till lunchrummet och skulle äta satt alla inomhus! trots att det finns parasoll tyckte de att det var för varmt (plus detta att uv-strålningen ju tydligen är extra stark just nu, kanske därför jag tycker jag blivit så brun dessa senaste dagar fast jag jobbat och således inte varit ute särskilt mycket) så jag satt inne med en liten stund men sen kunde jag inte låta bli att gå ut :-)

Inga kommentarer: