lördag, juni 11

ljuset och lummigheten.








lite bilder från igårkväll. prommis längs med vattnet i gröndal. och på hemvägen hittade vi en nyuppsatt skylt om att besprutning av jätteloka utförts på baksidan nedanför vårt hus. har aldrig ens sett såna blommor där. stod att ämnen i växtsaften bryter ned kroppens försvar mot uv-strålning och därför kan svårläkta brännskador uppstå i samband med solsken. jag trodde man fick bränn- eller frätskador direkt om man fick sån växtsaft på sig. enligt wiki är saften irriterande på hud, särskilt om huden utsätts för solbestrålning.

gillar så det lummiga (konstigt ord eg.) som är nu. gångvägen på fotot näst längst ned går jag vare dag och jag känner mig så omgiven av allt det gröna och dess dofter här.

asken är en sån där fin, till synes påkostad, som en del biotechföretag, gör till sina produkter. nån hade lagt två såna för pappersåtervinning på jobbet och jag ska ge dem till mamma :-) vi ska till kista imorgon för att fira niklas som fyllde 25 igår. idag bara skön hemmadag för mig, J har åkt till pershagen för att hjälpa sin pappa med husmålning, jag har marinerat kyckling och tänkte ta en prommis och handla.

Inga kommentarer: