måndag, juni 6

högsommarvärmen kom tillbaka...

...efter ett litet uppehåll igår. vi gick till hornstull och sen runt reimersholme efter frukost idag (tvåtimmarsprommis) och jag fick ganska snabbt börja med mitt letande efter skugga att gå i som jag gör på sommaren när det är för varmt i solen :-) vi stannade först för att köpa läsk och sen glass. var jättelänge sen vi gick den rundan runt reimersholme men jag gillar den. tycker vi har så bra utgångsläge här i gröndal med tanke på alla promenader vi/jag tar; relativt nära in till stan med massa saker (jag föredrar ju att gå där det finns hus och människor att beskåda och inte en skog) att se och massa vägar häromkring åt olika riktningar. och så nära vatten, om man vill.

nu har vi lite paus inne/på skuggig balkong men jag tror vi tar med oss lektyr och filt och går ut igen snart. rostade mandlar med salt i ugnen precis och kom på att jag lika gärna kunde köra flintasteken på en gång så nu grillas den. går förvånadsvärt bra att köra i ugn.

jobb imorgon igen, men före det tänkte jag åka vägen förbi trafikverket vid centralen för att ta kort till körkortet som måste förnyas. räknar med att det är kortare kö på morgonen och det känns smidigare att åka innan än på lunchen eller efter, de stänger dessutom halv fem, förutom på torsdagar då de hade kvällsöppet men då ska jag äta middag ute med mamma&pappa här i gröndal då mamma hade kurs i närheten. mormor ville även att jag skulle hälsa på henne nån kväll så det känns lika bra att fixa detta med körkortet så fort som möjligt så det blir gjort.

2 kommentarer:

Maria sa...

Hoppas Flintasteken blir bättre denna gång:) Här ska jag prova kycklingfärs med wokade grönsaker med inspiration från dig:)

Lina sa...

ja, det blev den :-) åt med ny potatissallad som hette "gotland", med smak av ramslök och tryffel, kunde inte identifiera dessa smaker precis men god var den.