onsdag, juni 1

mot kolis.

följer med mamma, pappa och niklas med husvagnen till kolmården imorgon, eller vi åker till campingen imorgon och planerar djurpark på fredag. J ville inte följa med och då bestämde jag mig för att åka själv. blir lite som förr när jag var på semester med dem - ömsesidig . ska bli särskilt spännande att åka nya linbanan som går över hela parken. de har inte bestämt hur länge de ska stanna men vill jag hem tidigare kan jag ju alltid ta tåget från norrköping, tänker jag.

ska bli skönt med avkoppling ett par dagar nu. har känts intensivt och varit mycket jobb med att lära mig så mycket som möjligt på nya jobbet de senaste veckorna, och idag var sista dagen min kompis&kollega (som lärt upp mig) jobbade. dock vet jag att jag alltid kan ringa eller mejla henne och det känns skönt.

idag satt jag ute och åt en snabblunch i solen precis bredvid massa fina vita syrenbuskar. ställde mig nära och förde ansiktet alldeles intill...vill liksom bara inandas tills doften stannar i näsan :-)

nu ska vi se gränsen är hårt bevakad
(intressant översättning på border security) på kanal9play. intressant om tullen i australien som berättar om sitt jobb. kan även tipsa om unga mödrar danmark på samma kanal. två realityprogram som faller mig i smak.

Inga kommentarer: