onsdag, november 16

marodör, matkasse och om mammaroll.

noterade ordet marodör i en reklamaffisch för pantning och kom på att jag inte visste vad det var, wiki lärde mig: en soldat, som i krig utan tillstånd avlägsnar sig från sin trupp och söker igenom befolkningen på krigsorten i syfte att införskaffa sig livsmedel eller värdesaker. detta, om så nödvändigt, med våld. stod iofs också att det enligt saol kan vara synonym till skadegörare och plundrare, vilket ju är mer allmänt.

såg att årets julklapp blev matkasse. ovanligt tråkigt. brukar inte årets julklapp oftast vara en produkt (inte upplevelse)? matkassen räknas ju inte ens som upplevelse, enligt mig, utan mer som en tjänst, typ som städning eller renovering. märkligt, tycker jag iaf.

läste ett väldigt
fint inlägg (tror du skulle gilla denna blogg, maria, om du inte redan gör), man föds inte mamma, man blir det. har inte följt den här bloggen så länge men oj, vad hon berör mig. icke-perfektion blandat med det motsatta.

1 kommentar:

Maria sa...

Har spanat in:) gillade.