måndag, november 14

biblioteksgången.

pappas skojade/sa fel när han menade en adress i stockholm med ganska dyra affärer :-) kista hela dagen igår som planerat; mötte upp mamma i gallerian och köpte faktiskt helt spontant ett par lite högre snyggskor (för att vara mig som annars mest går i lite grövre gympaskor vintertid) med lite klack och ett par halvtunna beiga stickade tumvantar med fodring. vi kom hem precis i tid för att mamma skulle hinna göra klart tårtan innan J och marcus&petra kom för fika, sen åkte de hem och jag stannade på god middag (entrecote med ångkokt broccoli, rostade champinjoner och bea) också som planerat, fast vi (jag, mamma, pappa och niklas) hann med en kortis upp till gallerian igen innan. bra dag med mkt prat och bollande av tankar...

slut på cyklandet from idag, bedömde halkrisken som för stor när jag kollade väderprognosen i
nför veckan, blev ändå nästan en månad mer än jag tänkt mig (och jmf med förra året som slutade med fallet). gick ovanligt smidigt kommunalt trots att jag gick från st eriksplan imorse: 40 min från dörr till dörr vilket får sägas vara helt okej, kan ju ta upp till en timme. riktigt skönt att gå också i den här (relativa) kylan, mot att cykla, faktiskt, även om det ju lite är nyhetens behag.

Inga kommentarer: