onsdag, november 23

jag berättar bara det som behagar mig.

igår kväll träffade jag mamma, petra och hennes mamma på rice på nybrogatan och sen gick vi på doktor glas på dramaten. petra och jag ville eg inte gå på teatern (mamma hade fått biljetterna gratis från sitt jobb), då vi inte uppskattar den typen av underhållning (?) men vi sa att vi börjar och sen går vi ut om det blir för tråkigt/sömnigt (som jag erfarit flera gånger tidigare). hade inga problem med att hålla mig vaken denna gång men roligt/underhållande var det inte för fem öre; krister henriksson var ensam på scen och höll monolog i en och en halv timme. liten kul detalj var att jag gick förbi honom drygt en timme innan föreställningen började när han var på väg in genom sceningången. efteråt kollade jag och mamma julskyltningen på nk vi missade med några timmar när vi var där i lördags. genomtänkta detaljer som fångade intresset som vanligt, bl a ett julbord gjort av olika godissorter :-)

om väntan är för lång innan du får/når det du vill kan det vara för sent.


(rubriken är ett citat från gårdagkvällens föreställning, kanske rätt självklar men ändå på nåt sätt tilldragande för mig som gillar ordkombinationer som liksom står för sig själva (inte behöver förklaras) och inbjuder till eftertanke.)

Inga kommentarer: