tisdag, november 1

left/right brain.


hittade den här annonsen på facebook nyligen och tyckte den var cool så jag googlade lite och hittade ursprunget, verkar vara från i mars i år men jag har aldrig sett den. så här står det om vänster resp höger hjärnhalva i bilden (fast jag har tagit bort alla versaler som jag brukar :-)):

i am the left brain. i am a scientist. a mathematician. i love the familiar. i categorize. i am accurate. linear. analytical. strategic. i am practical. always in control. a master of words and language. realis...tic. i calculate equations and play with numbers. i am order. i am logic. i know exactly who i am.

i am the right brain. i am CREATIVITY. a free spirit. i am passion. yearning. sensuality. i am the sound of roaring laughter. i am taste. the feeling of sand beneath bare feet. i am movement. vivid colors. i am the urge to paint on an empty canvas. i am boundless imagination. art. poetry. i sense. I feel. i am everything i wanted to be.


jag har ju läst om sånt här förut och känner starkt att jag använder båda mina halvor. vid en första anblick trodde jag direkt att jag var en vänstrare men sen insåg jag mer och mer att det inte är så enkelt. inte så svart eller vitt.

1 kommentar:

Maria sa...

Trodde jag kommenterade denna igår...ville bara säga att jag redan när jag såg bilden kände mig mest vänster.