söndag, november 27

vulnerable.

(kunde inte detta ord förrän jag hörde det i roxettes låt, men sen dess gillar jag det (i den mån man kan gilla ord, men det handlar om både betydelse och hur de låter) även om jag still having trouble pronouncing it :-))

promenad med min vän maria (och hennes yngsta dotter på drygt 4 månader i vagn, som jag fick äran att köra nästan hela vägen :-)) igår från tullinge till lida och tillbaka efter fikapaus. blev väl knappt runt två mil sammanlagt för mig och det kändes i benen, har dessutom kört lite benstyrka i veckan som också kanske påverkade. kände mig glad efter vår promenad, vilket kändes bra, men när jag kom hem blev jag irriterad på J (över småsaker) och då kommer ju liksom som vanligt allt över mig, mer än jag ville, men jag har ju så svårt att fokusera bort, speciellt när jag är så känslig som jag är nu, då räcker det liksom att han köpt mat jag inte vill äta eller en tredje burk bakpulver fast vi redan har två.


pratade med mamma i telefon och pappa sa i bakgrunden att jag väl kunde göra ett undantag och vara med dem i jul fast vi kör vartannat och således ska vara med Js familj i år. marcus&petra åker till hennes föräldrars hus i thailand redan innan julafton i år så de kommer inte heller vilket gör att mamma&pappa och niklas endast är med farmor. även om han sa det med ett skratt (för att han vet att det inte går) värmde det mitt hjärta så. känslig är också lika med lättrörd för min del; har inte gråtit på länge men igår rann tå
rarna.

idag har vi gått till hornstull i snålblåsten, handlade lite på hemköp, var inne en sväng på biblioteket och köpte lite bröd på fabrique som jag läst mkt gott om. har inte smakar matbrödet ännu men chokladcroissanten och en liten brownie slog inte precis några smakvolter. har pysslat ihop några julkort också som ligger på tork (pga glitterlimmet). lyssnar på julmusik (bl a:
sissel – koppangen som är så bra) och har tänt ljus medan J lagar maten som jag var så anti igår, men det känns bättre idag.

Inga kommentarer: