tisdag, november 8

tryck absolut inte på den här knappen.

instinktivt tänker man väl: varför finns den då?

veckan började med att jag blev på dåligt humör pga att vi 06:58 igår morse fick strömavbrott. jag brukar oftast duscha innan jag äter frukost men igår hade jag känning när jag vaknade så jag åt först och hade inte hunnit duscha när allt bara slocknade. allt blir ju så mkt jobbigare att göra i mörker, sminka mig var inte att tänka på, blev så irriterad och ännu mer när jag tänkte på att allt i frysen kunde bli förstört. kollade sen fortums hemsida när jag väl kommit till jobbet och ringde de även lite senare och fick reda på att strömmen kommit tillbaka, vilket kändes bra!

fick nyligen reda på att jag och (kronprinsessan) victoria har samma läkare; min gynekolog angelica lindén hirschberg är sedan 2009 hovets livmedikus
och ska förlösa victoria (enligt svensk damtidning) och det roliga i kråksången är att farmor tydligen hade samma gynekolog som silvia, vilket hon berättade nu när jag påtalade min och victorias beröringspunkt, känns lite roligt.

Inga kommentarer: