fredag, maj 17

energi som 1090 stycken!

var en tur till mamma och pappa med maria och döttrarna igår kväll för att hämta en jättestor nalle puh-björn, en sån där man kan vinna på lotteri, som de fått av några grannar. vi lekte både ute och inne och tjejerna var så glada och nöjda, ville inte följa med mig och maria när vi åkte för att handla mat på mcdonalds. kunde förnimma den där känslan petra pratat om hur ens föräldrar glädjs över ens barn (sina barnbarn), även om de inte är mina var det balsam för själen att se mina föräldrar uppskatta marias döttrar så! en av alla kommentarer som fick mig att skratta igår var när äldsta tjejen på fyra svarade jag har energi som 1090 när mamma sagt att hon hade energi som 1000 :-) jag kände mig så tillfreds när vi åkte därifrån.

hela helgen är bokad med aktiviteter och det känns kul. ikväll middag hos Js föräldrar, anna är här efter ett besök i gbg med yngsta sonen S, som är sex år. och imorgon blir det umgänge i trolldalen hela dagen-längtar efter rafael. på söndag alla-kan-sjunga-körens (där erica är med) konsert på cirkus och sen äta nånstans med Js familj. 

Inga kommentarer: