tisdag, maj 14

hur svårt är det att veta att den finaste pärlan finns bland de man redan öppnat?

(ungefärligt citat ur karin alvtegens fjärilseffekten)

läste detta och detta inlägg hos maria som fick mig mina ögon att tåras. vemod, sorgsenhet, saknad och kärlek i ett. som ofta just det. att fundera och välja efter vad jag vill eller kompromissa. bli sedd och förstådd. samförstå/n/d/d/. inser att för mig handlar mer än jag trott kanske om att bli förstådd. att det räcker ganska långt, att handling inte alltid måste till.

jag fick det där cellodlings/produktionsjobbet jag pratade om tidigare på ett biotechföretag; ett ettårsvikariat till att börja med med start om två veckor. känns bra att ha skaffat nåt (och ändå lite stolt över att jag gjorde det själv och fick det bland många sökanden), men inte överväldigande pga att det bara är ett vikariat, lägre lön än jag hade på förra jobbet efter löneförhöjningen där och lite annat semesterrelaterat. men men efter rådande arbetsmarknad så borde jag nog känna mig rätt nöjd.

Inga kommentarer: