måndag, maj 6

mathem/tastelines matkasse.

nu har vi (jag) bestämt oss för att testa tastelines 3-dagars matkasse ett tag. har tröttnat lite på att fundera ut och framför allt på att handla hem så mkt hela tiden. vi börjar med leverans varannan vecka så får vi se vad vi tycker. jag gillade ju inte linas matkasse när vi testade den förut; för mkt kolhydrater och för lite protein och grönsaker. fördelen med mathem är att man också kan lägga till andra produkter i samma leverans som matkassen och även välja leveransdag plus hur många veckor i månaden man vill ha kassleverans.  

första kassen kommer imorgon och när jag kollade menyn precis kan jag tyvärr inte direkt säga att jag jublar över dess innehåll: kikärtsbiffar, panerad kycklingfilé med potatis och palsternacka i ugn plus kålsallad och en slags varm pastasallad/variant på carbonara. men men, man kan ju alltid kombinera ihop grejerna på annat sätt alt hitta på nåt annat att göra av dem, så det blir nog bra. ska ändå ge det ett par gånger.

gick bra att vara barnvakt till maria och pers yngsta igår, hon är så söt på sitt eget speciella vis. vi matade änder och lekte på flera lekplatser innan vi gick in för mat och lite barnserier på youtube. men trots att det bara var ett barn var det skönt att vara två, inte minst för att dela blir roligare. 

Inga kommentarer: