söndag, maj 12

kolmårdenutflykt.


igår gjorde jag en utflykt med tåg till kolmården igen där mamma, pappa och niklas var med husbilen över långhelgen. J ville inte följa med, fast jag tyckte det var en superidé att erica&klas också kunde följa med, vilket de ville, men det gick inte att övertala honom. men jag beslöt mig för att åka ändå! funderade först om jag skulle åka hem på kvällen men det gick inga tåg som stannade på kolmårdens station på kvällen så jag sov över ist och åkte hem med dem idag. vädret var lite på-och-av-med-kläder men rätt mkt sol och inget regn iaf. vi grillade entrecote igårkväll, på campingen som ligger jättefint precis vid bråviken, och kunde sitta ute och äta med tröjor på. 

som vanligt var det kattdjuren som intresserar mig mest, kan stå rätt länge och titta på dem, dock var det bara några få tigrar på plats igår, vill minnas att de varit fler, och de höll sig på rätt långt avstånd. hade också önskat att lejonen också fanns i samma slags häng som tigrarna, ist för i den nya safariparken man nu åker över med linbanan. överraskande nog kändisspottade vi alex och amanda schulman med döttrar; de var på väg ut från parken vid halv tolv när vi kom.

Inga kommentarer: