torsdag, maj 23

förlåt är kanske inte det viktigaste ordet men det kan vara nog så skönt.

kan man förbättra graden av harmoniserande? att förstå och respektera varandra när man inte tycker likadant. att göra saker för att man själv vill är inte egoistiskt utan enligt mig att ta ansvar för att ens eget liv ska bli som man önskar. ibland blir jag så trött på att kompromissa, jämka och anpassa mig eller må dåligt över att jag inte gör detsamma. ge och ta. och bristen på förståelse, just det nog mer än jag trott tidigare ju. gällde semestern denna gång. igen. hör winterbäck&miss le sjunga jag skulle sakna stunden när vi blivit sams. det är nåt visst med den stunden.     

vi har varit i annedal ikväll för att igen kolla hur lägena såg ut och det lutar åt att vi avstår att önska nån av de kvarstående lägenheterna där pga sämre planlösningar och att lägenheterna är mörkare. områdesmässigt gillar jag annedal med omgivningar bättre än fruängen även om det är längre till tunnelbanan från annedal men det känns inte som att det väger upp tillräckligt.  

och så en länk till några fina rader skrivna av jonas (peterson-aka silverfisken). vackert formulerat och igenkänning!

Inga kommentarer: