söndag, mars 25

feber för första gången på typ tio år

Jo, det är sant. Kan inte minnas att jag haft feber sedan den gången jag gick i nian. Och jag är inte ens säker på att jag hade det då, men jag minns att jag var hemma från skolan ett par dagar. Har jag inte varit sedan dess. Visst har jag varit förkyld och lite hängig några gånger och det har känts som om jag haft feber men jag har inte haft det. Därför blev jag lite förvånad när termometern visade 38.2 imorse, inte särskilt mycket men det känns verkligen i kroppen och i huvudet. Började egentligen redan i fredags med att jag kände att jag hade diffust ont, nästan som träningsverk överallt och igårkväll skakade jag i hela kroppen, som av köld fast ändå inte. Det som är karaktäristiskt för feber, iaf för mig, är att inte riktigt veta om man fryser eller svettas.

Egentligen skulle jag träffat G idag och vi hade planerat att gå på en fotoutställning, så det är lite typiskt att jag inte känner mig helt bra. Dessutom är det ju våffeldagen och det är en av de få dagar jag verkligen firar :-), brukligen med att äta våfflor hos mamma och pappa. Men, men, inte mycket att göra åt. Dessutom är det väldigt fint väder ute och jag har rätt tråkigt. Behöver jag säga att jag känner mig rastlös?

Inga kommentarer: