söndag, september 4

en helg (eller snarare en kväll och en dag) i ottsjö.

tog halvdag i fredags för att vi skulle åka norrut. närmare bestämt 66 mil till ottsjö, nära åre, där Js syster med familj som ju annars bor i östersund köpt ett landställe. mkt bilåkande blir det ju när man åker så här långt en helg, men tiden gick fortare än förväntat, mkt för att vi hade den spännande paganinikontraktet (fortsättningen på hypnotisören) att lyssna på. perfekt sätt att utnyttja tiden och vi hann faktiskt lyssna på 360 av 560 sidor, kunde kolla i boken nu när vi kom hem eftersom jag ju hittade den i recyclinglådan när jag lånade ljudboken. får se om vi lyssnar eller läser klart, men bra är den verkligen!

var rätt ruggigt där uppe så länge inte solen tittade fram, vilket den gjorde ett par gånger under gårdagen. jag och J gick på en liten fjälltur med hans syster A, dels på myrar (så jag som bara hade gympaskor med mig fick låna ett par gummistövlar, annars hade det inte gått, så blött som det var) och dels på vanlig mark. helgens roligaste replik stod sexårige E för (till lillebror): smiska mig, S! och så gav han honom en flugsmälla :-)

Inga kommentarer: