tisdag, september 13

great var inte så great.

provade för ett par dagar sen axas gröt great, en smaksatt havregrynsblandning som man bara ska tillsätta varmt vatten till; testade först smaken äpple/kanel och hällde på vatten som det stod men det blev bara en enda gegga och inte smakade det särskilt gott heller. med nästa smak (blåbär/aprikos) tänkte jag att jag testar som med vanlig gröt istället och hällde ut allt i en liten kastrull med vatten och kokade ett par minuter eftersom jag trodde det var det som behövdes för att få mer slät och rinnigare grötkonsistens och det blev bättre, men jag tycker fortfarande att den liksom vanlig havregrynsgröt smakar för osött kontra t ex bröd (även om det är utan socker).

både igår och idag vaknade jag tio i sex. kände direkt att jag inte skulle somna om, så jag kunde lika gärna gå upp. var typ likadant i helgen men i söndags somnade jag faktiskt om! somnar ju rätt tidigt, oftast senast tio-halv elva, och sover bra, så man kan ju tycka att det skulle räcka men rätt ofta blir jag trött på dagen, sådär att jag känner att jag skulle vilja lägga mig och sova lite.

nu har vi precis sett ensam mamma söker från igår. lite bättre än förra veckans avsnitt men fortfarande inte så intressant jag minns det från tidigare säsonger. kan inte riktigt sätta fingret på vad det är.

1 kommentar:

Maria sa...

Har testat äpple/kanel tidigare och blev liksom du besviken.