torsdag, september 15

stockholms farligaste korsning.

såg världens största och finaste regnbåge på hemvägen. som kompensation för att jag blev en aning blöt, kan vi säga :-)

läste ett reportage i lokaltidnin
gen om en tjej som blivit på/överkörd av en lastbil i korsningen st eriksgatan/fleminggatan, när hon skulle köra rakt fram och lastbilen svänga höger. i just den situationen har jag också varit på väg att bli påkörd. av en taxi. hur svårt kan det vara att titta till höger innan man svänger? det stod att det var stockholms mest olycksdrabbade korsning, och jag vet att marcus sagt det förut också, och trafikkontoret höll tydligen på att kolla hur de kunde minska olycksrisken. förut gjorde jag en vänstersväng i den korsningen men ändrade sen rutt så att jag körde rakt fram vilket kändes säkrare men nu kör jag fridhemsgatan och sen höger alströmergatan ist så att jag slipper den farliga korsningen helt. kunde inte låta bli att lägga in googles nya bild i detta cykelsammanhang :-)

imorgon kommer Js familj hit på middag. han håller på och lagar kreolsk gryta nu som jag gillar så och föreslog att han kunde göra och bjuda på :-) och i helgen två till aktiviteter som jag ser fram emot: på lördag ska vi till lidingö och fira marcus&petra som fyller (27 och 31) år och på söndag är det dop för min kompis dotter här i närheten och efteråt mottagning hemma hos dem.

Inga kommentarer: