torsdag, september 8

labyrintiskt.

gick in på bokus för att kolla när keplers nästa bok skulle släppas och det sker redan i nästa månad. i beskrivningen av boken ingick det coola ordet labyrintiskt. tycker paganinikontraktet är bättre än hypnotisören men har ännu inte bestämt om jag ska läsa fler. blir löjligt nog lite avskräckt när jag läste att det ska bli åtta (eller om det var tio) böcker i serien, konstigt nog stressar det mig snarare än glädjer även om böckerna är bra, för då kan jag ist känna det som en belastning att ha så många böcker jag måste läsa. det jag gillar med paganinikontraktet är det härliga myllret av olika människor med helt olika bakgrunder, vars liv man blir insläppt i, att den liksom innehåller så mkt mer än själva polisutredningen. sen tycker jag om att de ibland upprepar och tydliggör vissa grejer i själva deckarplotten, för jag minns inte alltid varför/hur vissa saker kom fram eller ledde vidare.

betydligt längre har jag fått vänta på åsa larssons femte deckare
, var ungefär tre år sen hon släppte sin senaste, inte för att kritisera henne eller så, förstår att det kan ta tid (och att hon kanske gör nåt annat) men jag ser fram emot den iaf. och läckbergs änglamakerskan också, och det är ju åttonde boken i hennes serie, men då visste jag inte från början att det var så många.

2 kommentarer:

Maria sa...

Läckbergs nya kommer ju typ 19e men jag gillar inte det omslag man får om man förbestämmer:)

Lina sa...

nej, tycker inte heller det är spec. snyggt.