fredag, september 23

skulle västerbron gå sönder om ett flygplan störtade på den?

den tanken slog mig när jag cyklade uppför och såg ett plan precis ovanför. några minuter senare, när jag var på väg ner, kom nästa. tänker aldrig på när jag flyger att planet rör sig undan från landningsbanan så snabbt, men jag vet ju att de kan landa med ett par minuters mellanrum. men jag har också för mig att det bara får vara ett plan på start- eller landningsbanan samtidigt och isf måste de ju hinna svänga undan.

(foto f 11/9)
igår tog jag på fingervantar för första gången, just för att det blir lite kallt till en början på cykeln när det är så blött och fuktigt. tom papperet jag har under sadeln för att torka cykeln lite med brukar vara blött av fukt. men fortfarande inga strumpor, och än så länge tunna lite uppvikta sommarbyxor som inte går ändå ned eller jeanskjolen (verkligen ett bra köp). räknade ut att det nästan är halvårsvis nuförtiden (nuårs?) jag i princip inte använder strumpor eller långbyxor. så skönt och jag uppskattar det kanske mer än de flesta :-) och enligt väderprognosen verkar det bli lite brittsommar nästa helg.

Inga kommentarer: