söndag, september 18

över-förväntan-helg.

J hade glömt att hans pappa var bortrest och hans mamma ville inte köra hit själv så det blev bara erica&klas som kom på middagen i fredags. men skönare framför allt för ljudnivån :-) även om man bara är sex personer gillar jag bäst när en åt gången pratar :-) kan också ha att göra med att jag inte vill missa nåt samtal ;-)

lördag var en ovanligt bra dag, inte så vanligt med över-förväntan-dagar för min del och därför extra skönt när jag känner så. först kom vår sida av familjen (jag, J, mamma&pappa och niklas) plus farmor (som gulligt hade köpt raggsockor med flätad stickning till mig, bara sådär) och ann-marie (mormors kusin som bor i hagaparken, men hon hade inget att berätta om sina nya grannar ;-)) till marcus&petra. blev fika och korv och sen kom petras familj (föräldrar, två syskon med respektive, en farmor och en morfar) också, de ville inte ha alla på samma gång eftersom det blir för många för att rymmas och sitta ned allihopa, men vi umgicks ute ett tag. petras morfar var en rolig prick. mamma hade med sig en packe brev jag skrivit till mormor och som hon nu efter hennes död hittat och gav mig och det var rätt underhållande läsning från en tioårig jagversion:

jag vill att du ska sticka en tröja med turtle på.
min fot är 245 mm.
idag på landet plockade jag vallmo och pressade i min blompress, det blev inte så fint.

och iförmiddags begav vi oss till st sigfrids kyrka i aspudden, marias (och hennes mans) andra dotter som döptes under högmässan och sen hem till dem i tullinge för mottagning. också en väldigt trevlig dag.

Inga kommentarer: