söndag, september 25

helgen.

niklas kom hit igår med färdtjänst och sen promenerade han och jag in till stan. eftersom mamma&pappa är i spanien med marcus&petra har han varit själv på boendet ändå sen i måndags (i vanliga fall sover han ju aldrig där). eller själv har han såklart inte varit, personal är ju där men jag kvarstår ändå vid den benämningen eftersom jag anser att det är mer förvaring än omsorg på hans boende och jag försöker visa att jag ser honom när vi träffas.

tog med honom till bl a bokhandeln bok&bild på drottninggatan där jag inte varit på evigheter (de hade inte tag 4 betala för 3 för pocket längre utan 3 för 2 som de flesta andra) och sen åt vi lunch på mcdonalds (jag försökte med andra alternativ men de blev nobbade) innan vi vände hemåt igen. hade planerat att han skulle stannat på middag också men det ville han inte. jag var supertrött efter den långa promenaden (19 000 steg) och somnade en stund när han åkt vid halv fyra och sen låg jag på sängen, fast under täcket, och läste innan middagslagning som blev lite senare än vanligt, vi åt inte förrän sju och det är sent för att vara oss när vi är hemma.

hittills idag också fortsatt läsning och bloggkoll mellan varven ned till tvättstugan. inte lika soligt idag men en prommis blir det iaf.

Inga kommentarer: