måndag, december 19

alla de leenden jag inte log.

tog mig en timme och 20 minuter att ta mig till jobbet imorse! en tvärbana var inställd så jag tog 152:an från gröndal ist, tog 45 minuter i kö på essingeleden att åka de två hållplatserna till storgatan i solna där jag byter buss om jag åker den vägen. frågade om jag kunde bli avsläppt vid postens huvudkontor (tänkte det skulle gå snabbare att gå därifrån, bussvägen åker ju liksom en omväg eg) men det gick ju såklart inte, kan ju vara farligt att gå av på vägen och då är det sl:s eller chaufförens ansvar, förstår jag iofs men fråga kan man ju alltid.

i förmiddags hälsade maria på på jobbet, och yngsta dottern (som nu är drygt fem månader) var såklart med, så det blev bebisgos också, förutom trevligt avbrott med prat.

trevligt adventsfika på lidingö hos marcus&petra igår (fastnade för den här låten (peppermint winter med owl city) han
som sjunger har verkligen ett signum i rösten, tycker jag). nu börjar hennes mage synas lite mer, men den är fortfarande väldigt liten vilket säkert beror på att hon också är så petite (och noga med motion och mat). 14 veckor kvar nu och rafael som var toppnamnet om det blir en kille för några veckor sen verkar så förbli. jag föreslog carla som tjejnamn, tycker dessutom det passar bra ihop med rafael :-)

vi såg jägarna 2 i helgen, gillade precis som jag trodde jag skulle, och läskig så jag eg inte ville se vissa partier, men det får ju ses som gott betyg.

Inga kommentarer: