fredag, december 30

hur fan visste du det?

imorgonkväll kommer maria&per och deras två små döttrar hit. håller på och förbereder lite. till efterrätt ska jag prova en ny grej utan mjöl, en slags paj med bär med lite mandelmassa och en deg/täcke på mandelmjöl, socker, smör, kokos och havregryn. vi har ju inte gjort nåt (läs träffat andra) de senaste nyåren och detta bestämdes också sent (för att vara mig iaf :-)) så det ska bli kul, även om jag inte tycker det är nåt spec just för att det är nyår eller känner att jag firar nåt längre, precis som att julen och födelsedagar också känns som vilken helg/dag som helst; det är vad man fyller almanackan med själv som känns, inte vad som redan är förtryckt däri. vi har planer på spel, kanske alfapet och ett frågespel (som maria fick i present av mig på sin 30-årsfest för ett tag sen) som heter som rubriken lyder :- (jag roas av den extra mkt tror jag eftersom jag i princip aldrig svär), om döttrarna deras tillåter men det ska nog inte bli några problem.

köpte bl a denna när jag var på systemet igår. tyckte liksom att innehållet glittrade och när jag googlade den nu fick jag en 118100-träff från nån som frågat vad glittret var och svaret är candurin (silikat kombinerat med titaniumdioxid och/eller järnoxid, men det talade inte 118100 om, den infon hittade jag på merck-chemicals.se), nåt som tydligen är vanligt i godis. smaken var över förväntan, mkt frukt och grape/lime och inte alls att ingefäran tog över.

3 kommentarer:

Maria sa...

Låter gott:)

Lina sa...

hoppas det :)

Sara - Mamma till Max 3 år sa...

Jag håller med, låter gott!

jag har nyårsdukat här hemma och skrivit lista på vad som ska göras imorn inför maten. Mycket att hålla reda på =)