onsdag, december 28

golden angels.





(som vanligt gillar jag detaljerna; vingarna, håret, bakens rundning, hälarna och fotsulorna.)

natten till måndag blåste det så mkt att jag trodde rutorna (som är himla tunna) skulle blåsa sönder, var faktiskt riktigt rädd för det. dagmar, som stormen hette, hade ju på flera ställen i stockholm orsakat strömavbrott, förutom annan förödelse.

hittade fyra plagg i kista galleria i måndags; två toppar på new yorker och en ballerinatopp (som jag letat efter ett tag) och en jättemjuk manchesterkjol (endast den som var på rea dock) i plommon på åhléns. men usch vad folk det blev efter ett tag, trängs så sällan på det sättet numera att jag liksom glömt hur det är men minns snabbt varför jag undviker :-)


jag är trött. nu ska vi fortsätta kolla på arne dahls (jan arnalds) misterioso på svt play som sändes igår. vi såg beck-levande begravd igår och som vanligt gillar jag alltid dessa svenska deckarfilmatiseringar.

Inga kommentarer: